QUI SOM


TRETS IDENTITAT



Els nostres trets d’identitat, que ens defineixen i ens diferencien de la resta d’escoles són:

1.    L’escola, pel fet de ser pública, es regeix per la Constitució i l’Estatut de Catalunya i acull les diverses maneres de pensar, essent oberta a tothom. Defensem els valors democràtics en la gestió, el funcionament i la presa de decisions.

2.    Ens guiem pel principi de coeducació, propugnant la no-diferenciació per la raó de sexe.

3.    La llengua catalana és la llengua d’ús i comunicació en la vida quotidiana, és la llengua vehicular utilitzada en el procés d’ensenyament-aprenentatge. L’escola intenta transmetre els trets d’identitat catalans en tots els aspectes i continguts culturals i tradicionals. Vetllem per tal que no es produeixi cap tipus de discriminació d’ús i aprenentatge de les dues llengües oficials.

4.    L’escola té el compromís de fomentar en l’alumne una actitud activa, curiosa, investigadora i crítica, que mitjançant la comunicació i el treball, serà la base de la seva formació i de l’adquisició dels seus coneixements i aprenentatges.

5.    La nostra escola pretén ajudar els alumnes a descobrir i potenciar les seves possibilitats físiques, intel·lectuals i afectives i a acceptar les pròpies qualitats i limitacions. Fomenta l’educació per la salut i el benestar propi.

6.    Acollim la diversitat cultural com un valor positiu, fomentant i facilitant la convivència dels alumnes i promovent un aprenentatge conjunt.

7.    L’escola mostra un gran interès i voluntat per fomentar el respecte pel medi ambient, promovent l’educació del consum i fomentant accions com el reciclatge i la reutilització.

8.    La línia metodològica del centre va dirigida a respectar el nivell i el ritme personal de cada alumne, evitant d’aquesta forma tot tipus de discriminació. Ens basem en el principi d’igualtat i no-discriminació i assumim la presència d’alumnes amb necessitats educatives específiques intentant donar-los respostes satisfactòries.

9.    Es parteix del bagatge cultural i dels coneixements que tenen els nens i les nenes per tal d’adequar els continguts a la seva realitat més propera.

10. L’escola promou la resolució de conflictes a partir de la reflexió per part de les parts afectades, buscant una solució consensuada i pacífica i afavorint el diàleg. Les situacions conflictives han de ser plantejades i assumides de forma clara, oberta i directa, amb la intervenció de totes les parts afectades.

L’escola promou la participació en activitats proposades pel municipi, siguin educatives o amb un caire cultural i/o lúdic concret.



QUE VOLEM


La finalitat de la nostra escola és proporcionar a tots els alumnes una educació que els permeti assolir els següents objectius:

  • Desenvolupar les capacitats personals i les habilitats socials per aprendre a conviure en societat: l’estabilitat i l’autoestima, l’esperit crític i una actitud activa i participativa.
  • Proporcionar a l’ alumnat una formació plena que l’ ajudi a formar la seva pròpia identitat i a desenvolupar la seva capacitat per exercir la llibertat amb tolerància i solidaritat.
  • Facilitar que les noies i els nois elaborin una imatge de sí mateixos positiva i equilibrada i adquireixin autonomia personal. Fomentar la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones. Adquirir habilitats per mantenir i millorar el clima de convivència, i per prevenir i resoldre conflictes de manera pacífica.
  • Adquirir i desenvolupar les habilitats i les competències relatives a l’expressió i la comprensió orals, l’expressió escrita i la comprensió lectora, les competències matemàtiques bàsiques i les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies i de la comunicació i audiovisual.
  • Desenvolupar la capacitat d’esforç, de treball i d’estudi, i fomentar el plaer del treball. Promoure, en definitiva, la cultura de l’esforç i l’autonomia per “aprendre a aprendre”.
  • Potenciar i afavorir el desenvolupament i l’expressió del sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.
  • Prendre consciencia de la importància del medi ambient, de la seva fragilitat i de la necessitat de preservar-lo, afavorint conductes positives envers aquest, promovent el reciclatge i una educació del consum.
  • Afavorir el respecte a l’entorn material tant a dins com fóra de l’escola, per a tot tipus de béns individuals i col·lectius.
  • Potenciar la llengua catalana com a llengua d’ús de la nostra escola, afavorint així també el coneixement dels elements bàsics de la història, la geografia i les tradicions pròpies de Catalunya per poder facilitar-ne l’arrelament. Conèixer i utilitzar de manera apropiada la llengua castellana.
  • Potenciar l’ús de la llengua anglesa, sobretot en la vessant oral.
  • Valorar la importància de la higiene i de la salut, acceptar el propi cos i el dels altres, respectar les diferències i utilitzar l’educació física i l’esport per afavorir el desenvolupament personal i social.
  • Prendre consciència de la importància de l’ús de la biblioteca d’aula i la biblioteca de l’escola tant per completar els objectius de les diferents àrees com per augmentar el gust per la lectura com a plaer.
  • Fomentar la participació i la implicació de la Comunitat Educativa, mantenint un clima de cooperació i interacció amb tots els agents implicats. Mantenir una bona coordinació amb l’Associació de Mares i Pares de l’escola així com les bones relacions amb les altres escoles i instituts del municipi.




Volem que l’escola Santa Maria del Mar sigui un referent pel que fa a la qualitat de l’ensenyament, a l’aprenentatge significatiu i a la formació en valors, que tingui en compte tant els aspectes acadèmics com els valors humans que contribueixen en el creixement de tota persona.

Apostem per garantir que els/les alumnes assoleixin les competències bàsiques i els mecanismes que els permetin desenvolupar-se integralment en la societat actual, independentment del seu origen social, econòmic, cultural i/o de gènere.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada